Peter Frampton  「I'm In You」

生まれて初めて買ったレコードは、この曲だった。

シングルだったけど当時の自分には高い出費だった。

I'm In You 1976


I don't care where I go
When I'm with you
When I cry you don't laugh
Cause you know me
どこへ行ってもいい
君と一緒なら
僕が泣いても君は笑わない
君は僕をわかっているから


I'm in you, you're in me
I'm in you, you're in me
Cause you gave me the love,
love that I never had
Yes, you gave me the love,
love that I never had
君の中に僕がいて僕の中に君がいる
君の中に僕がいて僕の中に君がいる
君が僕に愛をくれた 
今まで知らないような愛を
そう君は僕に愛をくれた 今まで知らないような愛を

You and I don't pretend we make love
I can't feel any more than I'm singing
君も僕も恋愛の真似ごとなどしない
僕は今歌っている以上のことは感じることができない

I'm in you, you're in me
I'm in you, you're in me
Cause you gave me the love,
love that I never had
You gave me the love,
love that I never had
君の中に僕がいて僕の中に君がいる
君の中に僕がいて僕の中に君がいる
君が僕に愛をくれた 
今まで知らないような愛を
君は僕に愛をくれた 
今まで知らないような愛を

(instrumental break)

Come so far where you think of last fall
You can't buy what we make - you and I
(この部分はウエッブ上でもディクテーションした歌詞が複数あり,
乱れているところ。つまり,ネイティブにも言っている意味が不明の個所の
ようです。 ということでこの部分は訳しません。)


I'm in you, you're in me
I'm in you, you're in me
Cause you gave me the love,
love that I never had
You gave me the love,
love that I never had
君の中に僕がいて僕の中に君がいる
君の中に僕がいて僕の中に君がいる
君が僕に愛をくれた 
今まで知らないような愛を
君は僕に愛をくれた 
今まで知らないような愛を


I don't care where I go
When I'm with you
どこへ行ってもいい
君と一緒なら


訳: HideS


I'm In You (1977 Videoclip)